Itt vagy: Önkormányzat Közérdekű adatok Statikus tartalom Közérdekű információk Ügymenet Leírások (Ügyintézés) Anyakönyvi ügyintézés Hagyatéki Ügyek
Hatáskörrel, illetékességgel rendelkező szerv:
Barcs Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda, Anyakönyvvezető
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
Az elhunyt ingó és ingatlan vagyonáról (tulajdoni lap, forgalmi engedély, takarékbetétkönyv stb.) hitelt érdemlő okmányok, temetési számlák, hitel esetén pénzintézeti szerződés stb.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak:
Illeték és díjfizetési kötelezettség mentes.
Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás:
Az elhunyt lakóhelye szerint illetékes önkormányzat Jegyzője az illetékes az eljárásra. A halálesetet követően 30 napon belül kell a hagyatéki leltárt felvenni és továbbítani az eljárásra illetékes közjegyzőnek. Tételes mindenre kiterjedő hagyatéki leltár felvételére akkor kerül sor, ha az örökös kiskorú, vagy ismeretlen, vagy külföldön élő.
Az eljárást megindító irat benyújtásának helye, ideje:
Az eljárást a halálesetet anyakönyvező anyakönyvvezető kezdeményezi az elhunyt lakóhelye szerinti jegyzőnél.
Barcs Város Önkormányzata © 2011. Minden jog fenntartva.