Barcs Város Önkormányzata
P o l g á r m e s t e r é t ő l
7570 Barcs, Bajcsy-Zs. u. 46.
Pf.: 62., Telefon: 82/462-459,
82/ 463-176
1. sz. napirendi pont
T Á J É K O Z T A T Ó
A két ülés közötti tevékenységről
J E L E N T É S
A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról
B E S Z Á M O L Ó
Az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről
Készült: Barcs Város Képviselő-testülete
2011. október 20-i ülésére
TÁJÉKOZTATÓ
a két ülés közötti tevékenységről
Karvalics Ottó polgármester úr
találkozott és megbeszélést folytatott:
részt vett:
Vezető Partner: Dél-Dunántúli Terület- és Gazdaságfejlesztő Nonprofit Kft.
Projekt Partner: Krizevci város
A projekt általános célja: kistérségek SWOT elemzésének elkészítésén keresztül új irány kidolgozása, amely határon átívelő módon szociális - társadalmi - gazdasági együttműködést támogat.
Számszerűsíthető adatok a projektre vonatkozóan:
Három (HR, HU, EN) nyelven működő web oldal jön létre, amely a kistérségek bemutatását és a lehetőségek bővítését is szolgálja. Regionális adatbázis kialakítása és folyamatos működtetése.
1 projektnyitó és 1 záró rendezvény. 3 workshop a határ mindkét oldalán 9 kerekasztal tárgyalás a barcsi kistérségben, 2 a krizevci kistérségben az érdekcsoportok bevonásával. 1-1 saját elemzés a két kistérségre vonatkozóan, 1 közös fejlesztési stratégia.
A partnertalálkozók a kistérségen belül kerülnek megtartásra, aktuális felmérésre kerül a teljes kistérség, valamint ezen költségek természetesen nem a kistérséget, hanem a projekt partnereket terheli.
Projekt alapvető értéke a hálózatosodás és ezen keresztül a határon belüli és határon átnyúló társadalmi-, szociális-, és gazdasági kapcsolatok erősödése. Távlati cél a régiók nemzetközi kapcsolatrendszerének megalapozása. A közös web oldal és a közös módszertan folyamatos élő kapcsolat fenntartását segíti.
Az ülésen jóváhagyta a Tanács a Társulás 2011. első félévi költségvetési gazdálkodásáról, szóló beszámolót, valamint a 2011. évi költségvetés módosítását.
Jogszabályi kötelezettségnek megfelelően módosította a Tanács a Drávamenti Körzeti Közoktatási Intézmény Alapító Okiratát.
Döntött a Tanács arról, hogy a Drávamenti Körzeti Közoktatási Intézmény informatikai eszközbeszerzésére irányuló TIOP 1.1.1/11 számú kiírásra pályázatot nyújt be. A projekt várható összköltsége: 27.758.331,- Ft, mely 100 %-ban támogatott.
megnyitotta, köszöntőt mondott:
2011. szeptember 29-én, a polgármester előtt ünnepélyes keretek között tíz fő tett állampolgársági esküt.
Racsek József alpolgármester úr
(alpolgármester és polgármester közös programjainak részletes leírása polgármester úr programjainál olvasható)
találkozott és megbeszélést folytatott:
részt vett:
A polgármesteri fogadónapon a lakossági ügyfeleket fogadta.
Bejárást tartott a Bem utca belvízrendezési munkáinál, ahol a kivitelezővel egyeztették, hogy még milyen visszalévő munkákat kell elvégezni.
2011. október 14-én, alpolgármester előtt ünnepélyes keretek között egy fő tett ünnepélyes állampolgársági esküt.
Barcs, 2011. október 14.
Karvalics Ottó
polgármester
Határozati javaslat:
A képviselő-testület a két ülés közötti tevékenységről szóló tájékoztatót elfogadja.
Barcs Város Önkormányzatát érintő pályázati lehetőségek összefoglalása
Időszak: 2011. 09. 07 - 2011. 10. 13.
Sor-szám |
Pályázat címe |
Pályázat rövid összefoglalója |
1. |
EU forrásokkal a romák integrációjáért |
Az Autonómia Alapítvány pályázatot hirdet települések önkormányzatai, roma/cigány kisebbségi önkormányzatai, civil szervezetei számára, hogy hozzásegítse azokat roma integrációt szolgáló hazai és EU-s forrásokhoz, elsősorban humán fejlesztési területen. A pályázati programunkban több egymásra épülő elemet tervezünk azért, hogy leküzdjük azokat a nehézségeket, amik megakadályozzák, hogy jelentősebb források jussanak el ezekre a településekre. A programban egy hosszabb távú együttműködés keretében képzéseket, tanulmányutakat, kis helyi projektek támogatását, nagyobb léptékű projektek/pályázatok helyi előkészítését tervezzük. A támogatás keretösszege: 5 000 000 Ft. A várható nyertesek száma: 5-15 között. Mivel a program egyik célja, hogy a települési önkormányzat (vagy annak valamely intézményének) és a roma érdekeket képviselő helyi szervezetek között együttműködés alakuljon ki, minden településről két személy együttes jelentkezését várjuk. Az egyik jelentkező a települési önkormányzat munkatársa/képviselője, a másik egy helyi roma aktivista kell, hogy legyen. A helyi roma aktivista lehet CKÖ, civil szervezet képviseletében, de akár szervezeti háttér nélküli magánszemély is. A jelentkezési lap valamint az ahhoz kapcsolódó önéletrajzok beküldhető e-mailen vagy postai úton az alábbi címekre 2011. október 16-ig. |
2. |
Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése / DAOP-4.1.3/A,B-11, DDOP-3.1.3/D-11, ÉAOP-4.1.3/A,B-11, ÉMOP-4.2.1/A,B-11, KMOP-4.5.2-11, NYDOP-5.1.1/B-11 |
A Felhívás célja a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szociális tv.) nevesített szociális alapszolgáltatások (kivéve a tanya- és falugondnoki szolgálat), valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a továbbiakban: Gyermekvédelmi tv.) nevesített gyermekjóléti alapellátások (kivéve az átmeneti ellátások) elérhetővé tétele a szolgáltatáshiányos településeken élők számára, új szolgáltatások infrastruktúrájának megteremtésével, új férőhelyek kialakításával és már működő ellátások infrastrukturális fejlesztésével. Régió-specifikus részcél a Dél-dunántúli régióban: Gyermekek napközbeni ellátását nyújtó intézmények infrastrukturális fejlesztése - bölcsődék és családi napközik - (DDOP-3.1.3/D-11) A DDOP-3.1.3/D-11 komponens célja kettős: - a Gyermekvédelmi törvény által nevesített gyermekjóléti alapellátások köréből a gyermekek napközbeni ellátását szolgáló bölcsődék infrastrukturális feltételeinek javítása, a bölcsődei szolgáltatások fejlesztése és új férőhelyek létesítése, valamint - a Gyermekvédelmi törvény 43.§ által szabályozott családi napközik fejlesztése, új szolgáltatások indítása. Jelen Felhívás keretében kizárólag a fejleszteni kívánt szolgáltatást nyújtó intézmény fenntartói pályázhatnak. 2. helyi kisebbségi önkormányzatok (KSH 371), és 3. az alábbi helyi önkormányzati társulási formák (KSH 951, 327, 373, 326): - Ha az intézményfenntartói társulás A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. tv. 8. §-aalapján jött létre, akkor a pályázat benyújtására a gesztorönkormányzat jogosult. Ha a fejlesztéssel érintett telephely épülete nem a pályázat benyújtására jogosult önkormányzat tulajdonában van, akkor a pályázatot a gesztor önkormányzat nyújtja be és a pályázathoz csatolja a tulajdonos önkormányzat hozzájáruló nyilatkozatát. - Ha az intézményfenntartói társulás A helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. tv. 16.§-aalapján jött létre, akkor a pályázat benyújtására maga a társulás jogosult. - Többcélú kistérségi társulás. 4. Az alábbi jogi személyiségű nonprofit szervezetek, amelyek 2010. január 1. előtt jöttek létre: - Egyesület (KSH 52), - Egyház (KSH 55), - Alapítvány (KSH 56), - Közhasznú nonprofit gazdasági társaság (KSH 57), - Nonprofit gazdasági társaság (KSH 57), - Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 59). Jelen Felhívás keretében a konzorciumban történő pályázat benyújtására nincs lehetőség. A Pályázati Útmutató című dokumentum B1. pontjában foglaltak ezért nem alkalmazandóak. Támogatás mértéke Az igényelhető támogatás mértéke az elszámolható költség 95%-a, kivétel az NYDOP-5.1.1/B-11 komponens és a KMOP-4.5.2-11 konstrukció, amelyek keretében az igényelhető támogatás mértéke az elszámolható költség 90%-a. A társadalmi-gazdasági és infrastrukturális szempontból elmaradott, illetve az országos átlagot jelentősen meghaladó munkanélküliséggel sújtott települések jegyzékéről szóló 240/2006. (XI. 30.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó települések, valamint a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében szereplő kistérségek esetében az igényelhető támogatás mértéke az elszámolható költség 95%-a. Támogatás összege Jelen Felhívás keretében igényelhető támogatás összege az alábbiak szerint alakul: komponens minimum maximum DAOP-4.1.3/A-11 5 millió Ft 50 millió Ft DAOP-4.1.3/B-11 20 millió Ft 150 millió Ft DDOP-3.1.3/D-11 10 millió Ft 100 millió Ft ÉAOP-4.1.3/A-11 5 millió Ft 150 millió Ft ÉAOP-4.1.3/B-11 10 millió Ft 150 millió Ft ÉMOP-4.2.1/A-11 10 millió Ft 100 millió Ft ÉMOP-4.2.1/B-11 10 millió Ft 100 millió Ft KMOP-4.5.2-11 30 millió Ft 150 millió Ft NYDOP-5.1.1/B-11 20 millió Ft 80 millió Ft A pályázatok benyújtása 2011. november 14-től 2012. január 9-ig lehetséges. |
3. |
Önkormányzati, állami, egyházi, nonprofit fenntartású bentlakásos intézmények korszerűsítése, konvergenica régiók / TIOP 3.4.2-11/1 |
A társadalmi befogadás növelése érdekében szükséges azoknak a szolgáltatásoknak a fejlesztése, infrastrukturális feltételeinek megteremtése és javítása, amelyek a munkaerő-piaci és társadalmi integrációt segítik, továbbá hozzájárulnak az ellátottak társadalmi aktivitásának növeléséhez. Az infrastrukturális fejlesztéseknek célja, hogy a munkaerő-piaci részvételt és társadalmi befogadást segítő rendszerek magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtsanak, rugalmasabban alkalmazkodjanak a gazdaság igényeihez, és megteremtsék a strukturális reformok fizikai feltételeit. Szociális és gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézményeket fenntartó szervezetek, illetve intézményeik. Fenntartó szervezet minden esetben jogosult pályázni. Szociális intézmény illetve szervezet esetén: a fenntartó egy működési engedély alá tartozó szolgáltatásra pályázhat. Intézmények kizárólag abban az esetben pályázhatnak, ha önálló jogi személyek, és - ha önállóan működő költségvetési szervként működnek valamint rendelkeznek a gazdálkodási feladatok ellátására kijelölt szervezet jóváhagyásával, valamint rendelkeznek a fenntartó egyetértő nyilatkozatával, amellyel hozzájárul a pályázathoz, Gyermekvédelmi intézmény illetve szervezet esetén: Egy ingatlan (pl. székhely, telephely) korszerűsítésére csak egy pályázat nyújtható be. Egy fenntartó több pályázatot is benyújthat, de azonos fenntartó esetén is külön - külön pályázatot kell benyújtani, ha - szociális szolgáltatása, és gyermekvédelmi szolgáltatása korszerűsítésére is, illetve - több - önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként működtetett - intézménye korszerűsítésére is pályázni kíván, valamint ha többcélú, közös igazgatású, több intézményegységből álló intézményt kíván korszerűsíteni, akkor szolgáltatási formánként (lásd: fogalom-meghatározás) külön-külön pályázatot kell benyújtani, kivétel ez alól a több lakásotthon, illetve több külső férőhely korszerűsítése, amelyekre egy pályázat keretén belül lehet pályázni. Jogi forma Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi bentlakásos szociális és/vagy gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatásokat nyújtó szervezetek pályázhatnak: - Helyi önkormányzat (KSH 321) - Helyi önkormányzati költségvetési szerv (KSH 322) - Központi költségvetési irányító szerv (KSH 311) - Központi költségvetési szerv (KSH 312) - Jogi személyiséggel rendelkező Területfejlesztési társulás (KSH 364) - Többcélú kistérségi társulás (KSH 326) - Egyház (KSH 551) feltéve, ha az 1993. évi III. tv. és az 1997. évi XXXI. tv. szerint egyházi fenntartónak minősül - Önálló egyházi intézmény (KSH 552) feltéve, ha az 1993. évi III. tv. és az 1997. évi XXXI. tv. szerint egyházi fenntartónak minősül - nonprofit szervezetek (Egyéb egyesület KSH 529, Egyéb Alapítvány KSH 569) - Nonprofit gazdasági társaság (nonprofit korlátolt felelősségű társaság KSH 572, nonprofit részvénytársaság KSH 573) Jelen konstrukcióban nem pályázhatnak 2009. december 31. után újonnan alakult szervezetek, kivéve, ha a pályázat megjelenését megelőzően a kötelező feladatot ellátó Önkormányzattal a 1993. évi III. tv. és a 1997. évi XXXI. tv. alapján ellátási szerződést kötött. Ez esetben az ellátási szerződést a pályázatához csatolni kell. Amennyiben a pályázó szervezet átalakulással jött létre, akkor az alapítás időpontjának a jogelőd szervezet alapítási időpontja tekintendő, amennyiben az átalakulást és jogutódlást alátámasztó okiratok a pályázat mellékleteként benyújtásra kerülnek, és azt igazolják. A jelen pályázati kiírás keretében konzorciumok nem pályázhatnak. Támogatás mértéke: a project elszámolható összes költségének max. 100 százaléka. A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás összege: legalább 10 000 000 Ft, de legfeljebb 180 000 000 Ft lehet. A pályázatok benyújtása 2011. december 19-től 2012. február 13-ig lehetséges. |
J E L E N T É S
A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról
Barcs Város Képviselő-testülete 182/2011. (IX.15.) sz. határozatával a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézmények tevékenységéről szóló beszámolót elfogadta.
Az érintettet az döntésről értesítettük.
1. Barcs Város Képviselő-testülete 183/2011. (IX.15.) sz. határozatával a Kotv. 102. § (2) bekezdés f) pontjában biztosított jogkörében eljárva:
2. Barcs Város Képviselő-testülete felkérte a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézmények igazgatóját, hogy a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézmények egységes szerkezetbe foglalt Pedagógiai Programját, Szervezeti és Működési Szabályzatát, Minőségirányítási Programját a hatályos jogszabályok alapján hozza nyilvánosságra.
Az érintetteket az döntésről értesítettük. Az egységes szerkezetbe foglalás, és a nyilvánosságra hozatalt folyamatban van.
1./ Barcs Város Képviselő-testülete 184/2011. (IX.15.) sz. határozatával a BNI Arany János Általános Iskola Iskolaszékébe Henger János képviselő, tanácsnok urat, a Városfejlesztési, Környezetvédelmi, Turisztikai Bizottság és a Somogytarnócai Településrészi Önkormányzat elnökét delegálta a fenntartó részéről.
2./ Barcs Város Képviselő-testülete 184/2011. (IX.15.) sz. határozatával BNI Deák Ferenc Általános Iskola Iskolaszékébe Szakos Gábor képviselő, tanácsnok urat, a Pénzügyi, Gazdasági, Integrációs Bizottság elnökét delegálta a fenntartó részéről.
Az érintetteket az döntésről értesítettük.
Barcs Város Képviselő-testülete 185/2011. (IX.15.) sz. határozatával a Szivárvány Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény tevékenységéről szóló beszámolót elfogadta.
Az érintettet az döntésről értesítettük.
Barcs Város Képviselő-testülete a 191/2011. (IX.15.) sz. határozatával az önhibájukon kívül hátrányos pénzügyi helyzetben lévő helyi önkormányzatok támogatásának igényléséhez a 175/2011.(VIII.30.) számú határozattal elfogadott nyilatkozatának III. pontját a következőképp módosítja:
III. Az Önkormányzat 2011. évi költségvetési rendeletét (módosított költségvetési rendeletét) 154.794.000 Ft összegű működési hiánnyal fogadta el.
A pályázat benyújtásra került, melyet továbbítottak a minisztériumba.
Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 192/2011. (IX.15.) sz. határozatával 2011. évi munkatervét az alábbiak szerint módosította:
A 2012. évi kiemelt célok meghatározása a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóság teljesítményszint felméréshez című előterjesztést a napirendről törli.
Az érintettet az döntésről értesítettük.
1./ Barcs Város Képviselő-testülete a 193/2011. (IX.15.) sz. határozatával a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés-szervezési Társulás Társulási Megállapodását az alábbiak szerint módosította:
A Társulási Megállapodás 3. b) pontjában a „Marcali Városi Önkormányzat Széchényi Zsigmond Szakközépiskolája (Marcali) - OM azonosító:034190” szövegrész kiegészül a „Telephely: 8700 Marcali, Hősök tere 3.” szövegrésszel.
A Társulási Megállapodás 3. c) pontja (Marcali Szakképző Iskola (Marcali) – OM azonosító: 034195) törlésre kerül, egyúttal a 3. d) pont 3. c), a 3. e) pont 3. d), a 3. f) pont 3. e) pontra változik.
2./ A Képviselő-testület felhatalmazta Barcs Város Önkormányzata polgármesterét a változásokkal egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodás aláírására.
Az érintettet az döntésről értesítettük. A Társulási Megállapodás aláírásra került.
1./ Barcs Város Képviselő-testülete a 194/2011. (IX.15.) sz. határozatával lakásbérleti ajánlattevők névjegyzékére három személyt felvett.
2./ Barcs Város Képviselő-testülete a cserelakást igénylők névjegyzékére két személyt felvett.
Az érintetteket az döntésről értesítettük.
Barcs Város Képviselő-testülete a 195/2011. (IX.15.) sz. határozatával hat személy részére adott bérbe önkormányzati bérlakást.
Az érintetteket az döntésről értesítettük, a szerződések megkötésre kerültek.
Barcs Város Képviselő-testülete 196/2011. (IX.15.) sz. határozatával 26 személyt bérleti szerződését meghosszabbította.
Az érintetteket az döntésről értesítettük, a szerződések megkötése folyamatban van.
1./ Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 174/2011. (VIII.30.) sz. határozatával az előterjesztés 1. számú mellékletét képező, a Barcsi Bölcsőde, Óvoda, Általános, Szakképző Iskola, Gimnázium, Kollégium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Alapító okiratát módosító okiratot jóváhagyta. Felhatalmazta Karvalics Ottó polgármestert a módosító okirat, valamint a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat aláírására.
2./ Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete az előterjesztés 2. számú mellékletét képező, a Szivárvány Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Alapító okiratát módosító okiratot jóváhagyta. Felhatalmazta Karvalics Ottó polgármestert a módosító okirat, valamint a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat aláírására.
Az alapító okiratok egységes szerkezetbe foglalása, aláírása és a Magyar Államkincstár részére történő megküldése megtörtént.
1./ Barcs Város Képviselő-testülete a 176/2011. (VIII.30.) sz. határozatával a Barcs, Hősök tere 2-3. szám alatti 2657/4/A/22 hrsz-ú ingatlan értékét nettó 8 000 000,-Ft-ban határozta meg és a mellékelt pályázati kiírást elfogadta.
2./ A pályázat értékelésére szakértői munkacsoportot hozott létre, melynek tagjaiként
Henger János tanácsnok-képviselő urat
Fodor Gyula tanácsnok-képviselő urat
Ander István képviselő urat
a Képviselő-testület megválasztotta.
3./ Utasította a Polgármesteri Hivatalt, hogy az ingatlant a helyben szokásos módon hirdesse meg. Felhatalmazta a polgármestert, hogy a nyertes pályázóval az adásvételi szerződést kösse meg.
A versenytárgyaláson licitáló nem jelent meg.
1./ Barcs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 165/2011. (VII.28.) sz. határozatával az 1997. évi CXL törvény 81. § (1) és (2) bekezdéseiben előírt szakvélemény beszerzését követően, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közművelődési Főosztályának véleményének ismeretében, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 95. § (1) bekezdése alapján a Dráva Múzeum költségvetési intézményt - tekintettel arra, hogy jogutódlással közérdekű muzeális kiállítóhelyként összevonásra kerül a Móricz Zsigmond Művelődési Központ költségvetési intézménnyel - az előterjesztés 1. számú mellékletében szereplő megszüntető okirat kiadásával - 2011. szeptember 30. napjával megszünteti.
2./ Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete az előterjesztés 2. számú mellékletét képező, a Móricz Zsigmond Művelődési Központ Alapító okiratát módosító okiratot jóváhagyta. Felhatalmazta Karvalics Ottó polgármestert a módosító okirat, valamint a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat aláírására.
3./ Barcs Város Képviselő-testülete a muzeális intézmények működési engedélyéről szóló 2/2010. (I. 14.) OKM rendelet 4. §-a alapján fenti döntéseivel összhangban elrendelte a Dráva Múzeum közérdekű muzeális kiállítóhelyként történő működtetéséhez a módosított működési engedély beszerzését, valamint Somogy Megye Közgyűlése értesítését e tényről.
4./ A Dráva Múzeum költségvetési szervként való megszüntetése napjától, 2011. szeptember 30-tól a Dráva Múzeum igazgatójának magasabb vezetői megbízása külön intézkedés nélkül megszűnik. Mivel a múzeumigazgató eredeti munkakörében történő továbbfoglalkoztatására nincs mód, illetve képzettségének és végzettségének megfelelő munkakört sem tud az önkormányzat felajánlani számára, Barcs Város Képviselő-testülete Mészáros Ádám néprajzos muzeológus közalkalmazotti jogviszonyát felmentéssel szünteti meg 2012. január 31. napjával. Jogviszonyának kezdő időpontja 2001. szeptember 3. napja, így a felmentési idő a Kjt. 33. § (1) - (2) bekezdése alapján 4 hónap, amelynek időtartama 2011. október 1. napjától – 2012. január 31. napjáig terjed.
Végkielégítés illeti meg a közalkalmazottat, ha közalkalmazotti jogviszonya felmentéssel szűnik meg. Ez esetben a végkielégítés mértéke 4 havi átlagkeresetének megfelelő összeg.
A közalkalmazottnak a 2011. évre járó szabadság kiadásra, a 2012. évre járó időarányos szabadság (3 nap) pedig kifizetésre kerül.
5./ A Képviselő-testület a Móricz Zsigmond Művelődési Központ és Dráva Közérdekű Muzeális Kiállítóhely létszám-előirányzatát 2011. október 1-től 9 főben állapítja meg, és elrendeli az intézmény új költségvetésének elkészítését, majd Képviselő-testület elé történő terjesztését.
6./ A Képviselő-testület fenti létszám leépítési döntésével kapcsolatban elrendelte a helyi önkormányzatok és kistérségi társulások létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri költségvetési támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának és elszámolásának részletes feltételeiről szóló 5/2011.(III.3.) BM rendelet alapján az elbocsátásból származó költségek visszaigénylésére vonatkozó igény benyújtását.
7./ A Képviselő-testület nyilatkozott arról, hogy fenntartói körén belül költségvetési szerveinél és az önkormányzat hivatalánál, a meglévő üres álláshelyeken, az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken vagy a tervezett új álláshelyeken, illetve szervezeti változás, feladatátadás következtében fenntartói körén kívüli munkáltatónál a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatottak jogviszonyban töltött ideje folyamatosságának megszakítása nélküli foglalkoztatására nincs lehetőség.
A határozatban foglaltak végrehajtásra kerültek. A 3. pontban foglalt módosított működési engedély megkérése megtörtént, folyamatban van.
2./ A Képviselő-testület a 144/2011. (VI.16.) sz. határozatával elrendelte 2011. augusztus 1. napjától a BNI Vikár Béla Alapfokú Művészetoktatási Intézményben 2 fő pedagógus álláshely megszüntetését, a BNI 2011. évi engedélyezett létszám-előirányzatát 2011. augusztus 1. naptól 366,5 főről 364,5 főre módosítja.
3./ A Képviselő-testület a BNI Városi Óvodák Vízvári Tagóvodájában az egy óvodai csoport megszüntetése miatt 2011. szeptember 1-től elrendelte egy pedagógus álláshely megszüntetését, s ezzel egy időben a BNI 2011. évi engedélyezett létszám-előirányzatát 2011. szeptember 1. naptól 364,5 főről 363,5 főre módosítja. Heresznye és Vízvár községek önkormányzatai vállalják a felmentési időre járó illetmény és végkielégítés összegének megfizetését.
4./ A Képviselő-testület fenti létszám leépítési döntéseivel kapcsolatban elrendelte a helyi önkormányzatok és kistérségi társulások létszámcsökkentési döntéseivel kapcsolatos egyszeri költségvetési támogatás igénylésének, döntési rendszerének, folyósításának és elszámolásának részletes feltételeiről szóló 5/2011.(III.3.) BM rendelet alapján az elbocsátásokból származó költségek visszaigénylésére vonatkozó igény benyújtását.
5./ A Képviselő-testület nyilatkozott arról, hogy fenntartói körén belül költségvetési szerveinél és az önkormányzat hivatalánál, a meglévő üres álláshelyeken, az előreláthatólag megüresedő álláshelyeken vagy a tervezett új álláshelyeken, illetve szervezeti változás, feladatátadás következtében fenntartói körén kívüli munkáltatónál a létszámcsökkentéssel érintett álláshelyen foglalkoztatottak jogviszonyban töltött ideje folyamatosságának megszakítása nélküli foglalkoztatására nincs lehetőség,
A létszámcsökkentés megtörtént. A pályázat beadásra került.
Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 89/2011. (IV.28.) sz. határozatával egyetértett azzal, hogy Barcs Város Önkormányzata a 2011. évi költségvetés általános gazdálkodási tartalékának terhére biztosítson működési támogatást az AQUA Rádió részére. A biztosított működési támogatás lakosságszám- arányosan 938.560.- Ft, mely összeg kerüljön átutalásra a Többcélú Kistérségi Társulás 11743057-15571397 számú számlájára két részletben: első részlet 2011. május 31., második részlet 2011. október 31.
Az átutalás megtörtént.
B a r c s, 2011. október 13.
Karvalics Ottó
polgármester
Határozati javaslat:
A Képviselő-testület a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentést elfogadja.
A határozati javaslatot törvényességi szempontból felülvizsgáltam.
Barcs, 2011. október 13.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző
BESZÁMOLÓ
Az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről
Polgármester átruházott hatáskörökben hozott döntései:
Barcs Város Képviselő-testülete 6/2011.(III.25.) sz. önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésének b) pontjában kapott jogkörömben a költségvetés céltartaléka terhére - 1.500 e Ft éves értékig - biztosított rendelkezési jogom alapján szociális dolgozók jutalmazására 39.120,- Ft összegű támogatást biztosítottam.
A Bursa Hungarica Felsőfokú Önkormányzati Ösztöndíjrendszer helyi szabályozásáról szóló 39/2004.(X.28.) önkormányzati rendelet 3.§-ában kapott felhatalmazás alapján a polgármester aláírta a BURSA Hungarica Felsőfokú Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2012. évi fordulójához történő csatlakozásról szóló nyilatkozatot.
Barcs Város Képviselő-testülete Ügyrendi, Igazgatási, Jogi Bizottsága átruházott hatáskörben az alábbi döntést hozta:
Barcs Város Önkormányzata Ügyrendi, Igazgatási, Jogi Bizottsága a 122/2011. (X.13.) számú határozatával engedélyezte Karvalics Ottó polgármesternek 2011. november 2-3. napjáig (2 munkanap), 2011. november 7-9. napjáig (3 munkanap), 2011. november 14-16. napjáig (3 munkanap), 2011. november 21-23. napjáig (3 munkanap), 2011. november 28-30. napjáig (3 munkanap), 2011. december 5-7. napjáig (3 munkanap), 2011. december 12-13. napjáig (2 munkanap), 2011. december 19. napján (1 munkanap), 2011. december 22-30. napjáig (6 munkanap) összesen 26 nap szabadság kivételét.
Barcs Város Önkormányzata Ügyrendi, Igazgatási, Jogi Bizottsága a 123/2011. (X.13.) számú határozatával Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testületének 278/2010. (XII.15.) sz. határozatával elfogadott 2011. évi munkatervét a következőképpen módosította: A 2011. november 17-i Képviselő-testületi ülés módosított időpontja 2011. november 24.
Barcs Város Képviselő-testülete Egészségügyi, Szociálpolitikai Bizottsága átruházott hatáskörben az alábbi döntést hozta:
Barcs Város Önkormányzata Egészségügyi, Szociálpolitikai Bizottsága a 73/2011.(X.11.) számú határozatával egy személy lakásbérleti szerződés hosszabbítási kérelmét elutasította.
Barcs Város Képviselő-testülete Városfejlesztési, Környezetvédelmi, Turisztikai Bizottsága átruházott hatáskörben az alábbi döntést hozta:
A Városfejlesztési, Környezetvédelmi, Turisztikai Bizottság a 163/2011. /X.11./ számú határozatával egy személy lakásbérleti szerződés hosszabbítási kérelmét elutasította:
Barcs Város Képviselő-testülete Oktatási, Művelődési, Sport Bizottsága átruházott hatáskörben az alábbi döntéseket hozta:
Az Oktatási, Művelődési, Sport Bizottság az 57/2011.(IX.7.) számú határozatával felkérte Horváth Károly urat, a Dráva Völgye Középiskola történelem szakos tanárát a 2011. évi október 23-i városi ünnepség szónoki teendőinek ellátására.
Barcs Város Önkormányzata Oktatási, Művelődési, Sport Bizottsága 60/2011.(X.12.) számú határozatával - a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény, a felsőoktatásban részt vevő hallgatók juttatásairól és az általuk fizetendő egyes térítésekről szóló 51/2007.(III.26.) Kormányrendelet, valamint a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer helyi szabályozásáról szóló 39/2004.(X.28.) önkormányzati rendelet alapján – pályázatot írt ki a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat 2012. évi fordulójára.
B a r c s, 2011. október 14.
Karvalics Ottó
polgármester
Határozati javaslat:
A Képviselő-testület az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről szóló beszámolót elfogadja.
A határozati javaslatot törvényességi szempontból felülvizsgáltam.
Barcs, 2011. október 14.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző
K I M U T A T Á S
a jegyzői hatáskörben hozott döntések alapján
2011. január 01.-szeptember 30-ig kifizetett segélyekről
e/ft
|
2011. évi előirányzat |
2011.08.31-ig kifizetett |
2011.09.hó |
Teljesítés összesen |
Rendszeres szociális segély Bérpótló juttatás Időskorúak járadéka Gyermekvédelmi kedvezmény Ápolási díj - normatív Óvodáztatási támogatás |
18 468
196 337
650
12 760
24 613
1 000 |
13 712
108 028
433
6 165
15 282
510 |
2 163
9 934
55
-
2 014
-
|
15 875
117 962
488
6 165
17 296
510 |
Közgyógyellátás Közlekedési támogatás |
300
1 200 |
291
780 |
45
- |
336
780
|
Segélyek összesen : |
255 328 |
145 201 |
14 211 |
159 412 |
Ápolási díj TB járuléka |
5 811 |
3 261 |
472 |
3 733 |
Dologi kiadás |
2 200 |
1 488 |
164 |
1 652 |
Összesen |
263 339 |
149 950 |
14 847 |
164 797 |
K I M U T A T Á S
a polgármester átruházott hatáskörben hozott döntései alapján
2011. január 01.- szeptember 30-ig kifizetett segélyekről
e/ft
|
2011.évi Előirányzat |
2011.08.31-ig kifizetett |
2011.09.hó |
Teljesítés összesen |
Lakásfenntartási támogatás - normatív - méltányossági
Ápolási díj - méltányossági Lakbértámogatás |
25 056 5 040
16 992
1 680 |
16 608 3 438
8 775
677
|
2 133 405
985
95 |
18 741 3 843
9 760
772
|
Átmeneti segély, egyszeri méltányossági segély (bérlettérítés, közüzemi díj) Temetési segély Köztemetés Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás |
25 000
1 200
5 000
3 000 |
12 549
348
1 181
2 138 |
716
-
-63
445 |
13 265
348
1 118
2 583 |
Segélyek összesen : |
82 968 |
45 714 |
4 716 |
50 430 |
Ápolási díj TB járuléka |
4 078 |
1 837 |
275 |
2 112 |
Dologi kiadás |
300 |
145 |
6 |
151 |
Összesen |
87 346 |
47 696 |
4 997 |
52 693 |
2011. 09. 01-2011. 09. 30. között egyedi ügyekben hozott döntések száma:
Átmeneti segély megállapítása: 97 db.
elutasítása: 4 db.
Egyszeri méltányossági segély megállapítása:17 db.
elutasítása: 1 db.
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás: 31 db.
elutasítása: 0 db.
Temetési segély megállapítása: 0 db.
Köztemetés megállapítása: 1 db.
Lakásfenntartási támogatás megállapítása: 39 db.
elutasítása: 0 db.
megszüntetése: 0 db.
Ápolási díj megszűnése: 1 db.
Az elutasítások oka: 1 főre jutó jövedelem összege.